01 mar 2009

Sunday, 1st March, earth year 4589; Daily NovaStar, little trades page:
-" ... for sale Robogheisha Silver DLX 44RF autoprocessing rioctous category "B". Almost brand new; not armed, easy and ready to use. Remote control and brown skin included. Ideal for your outdoor parties and barbeque. Price 44.000 credits, call 00478 0933244 . Sale it for change of category... "







photo courtesy Sik by greaseheadquarters.blogspot.com
HD dirt track XR 750

The Fall of Templars ( part II)
It's the 2008...dirty track time!!




This blog would be nothing without his Authors, and one of them is Alex Arletti, evoked for the first time recently for his AX01 race use only ( see Fall of Templars I " phantom project").
I thankyou so much this guy to follow the twostroke Resistence cause i am a "twostroker" as well. That's the reason why i call him Templar.
Since he has seen for the first time a HD 750 flat track somewhere, he tried to reproduce something similar to that, powered Yamaha, a kinda engines he knows so well. His first step is above in that picture, a RD 350 Yamaha aircooled. His startup. How has been possible to arrive to a dirty track, we are gonna discover so fine next. First problem to solve was to decide the braking system, because dirt track bikes have no front brakes. So, he took a little time to decide at best whatta do with it......


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Questo spazio non sarebbe nulla senza i suoi autori, e uno di questi è Alex Arletti , gia' presente con la sua AX01 race use only in questa rubrica a lui dedicata ," parte I". Da duetempista non posso che ringraziarlo per il solo fatto di proseguire in questo segmento di moto che all'apice della sua fulgida storia fu messo da parte ( ecco perche' lo chiamo " il Templare " ).
Da qualche parte aveva visto una Harley 750 dirt track, cosi', da allora non ha pensato altro che a costruirne una partendo da un motore Yamaha che lui conosce molto bene. Cosi, dopo essersi procurato una RD 350 raffreddata ad aria, è partito col suo progetto. Il primo problema era decidere che sistema frenante usare, visto che le flat track sono sprovviste di impianto anteriore. Per cui era giusto fermarsi un attimo e riflettere sapientemente sul da farsi...




photo Alex " the Templar " Arletti.