26 apr 2010

GRANDE FIDUCIA IN UN NULLA MIGLIORE

cresco bene sano e forte, rido poco e parlo bene, vedo uomini con poca anima, e la poesia morta ormai...musica e fiori di plastica, e un giorno moriro'...mi hanno detto che da grande sarebbe tutto stato meglio...ma
MI MANCA L'ARIA....



photo N. Useinova

RD YAMAHA FLASHES

by Alex Arletti

19 apr 2010

TOURIST TROPHY ALLA PUGLIESE ( PART III)

Discesa-dosso-stacca piega sx-accelera-stacca ancora + piega dx in discesa.


velvet black
photo A.o.C.

18 apr 2010

RESISTANCE

Isabella Stratigakis by Nikos Vasilakis

L'amore è la nostra resistenza, loro non smetteranno di farci crollare, stringimi, le nostre labbra devono essere sigillate, la notte è arrivata alla sua fine, noi possiamo far finta, dobbiamo correre, è il momento di correre,
portateci via dall'inferno, proteggeteci per il male che verra', Resistenza.

RC6 interviews RocketGarage ( motori benzina e passioni)

Prosegue la nostra analisi dei bikers della porta accanto, con questa chiacchierata con Orazio " Rocket Garage" . Dopo Vincent di Southsider Mc dalla Francia e il suo legame con il puro e genuino ferro delle sue moto, si torna in Italia per capire cosa gira nella testa dei biker di casa nostra.
A.o.C.

http://rocket-garage.blogspot.com



RC6
; What do you mean with the word: motorbike? can you give me your definition as longer as possible?
OR; Motocicletta , il moderno destriero meccanico , per i cavalieri del secondo millennio ...mezzo semplice ed economico che ti permettere di vivere il mondo e la natura che ti circonda in piena simbiosi , ma adrenalinico e divertente all'occorrenza.
Motorcycle, the modern steed, for II millennium knights... a simple and cheap way to live the nature and the world around you, adrenaline and fun, whether necessary.

RC6; Can you tell me the reason why you decided to open a blog on the net , concerning bikes?
OR; Con l'avvento del web la mia ricerca di spunti e ispirazioni per acquisti e modifiche è passata dalla mai indimenticata carta stampata alla rete e mi ha portato ad aver accumulato migliaia di foto dalla rete .
Cosi quasi per gioco ho aperto questo blog , come se fosse il mio giornale preferito , un garage virtuale dove sono contenute tutte le mie passioni .
I'd say my blog is a virtual garage since the net standing out, to collect and play photos. A sort of a game, my favourite magazine.

RC6; What are you looking for on your bike riding? a curve, the good company, the nature to see exc...exc...
OR; Dipende se sono in compagnia o solo , cmq dipende dallo stato d'animo , se sono felice e spensierato vado di manetta per il solo piacere di sentire cantare il motore e danzando tra le curve , altrimenti dritto verso la meta; il paesaggio si gusta da solo e quando si è in compagnia si rischia sempre di sfidarsi anche con uno sguardo. Quando però arrivi in un luogo stupendo e ti fermi a contemplare il paesaggio allora è una bella sensazione, magari in silenzio con il solo ticchettio dell'olio caldo a farti compagnia .
It depends from the company, my state of mind. When I am happy I give gas and I am satisfied from the roaring, dancing like a fly; i am used to live the nature alone, coz if I am with my mates i risk to begin a fight at 1st sight. But I love gaze at a wonderful place listening just to the oil blip.

RC6; Do you love aggregation on 2 wheels? the showrooms? yes or not, why?
OR; Non sono un gran frequentatore di raduni , troppa confusione , mentre i saloni li preferisco ...ma non tutti, praticamente ne scelgo 1 l'anno quindi di qualità e che mi possa dare l'opportunità di vedere qualcosa di diverso che non si trova in concessionaria o sui giornali e allo stesso tempo la possibilità di interagire con alcuni dei preparatori e appassionati che popolano il mio blog.
No I don't... a fuck up. I prefer stands, but just once a year to have the opportunity to find something different from usual, and to relate and debate with lovers and tuners I usually meet on my space.

RC6; Do you have a explanation for the eternal relationship between bikes and girls? why the biker is always painted as a machoman and the girls are often undressed?
OR; Presto detto; la moto da un senso di libertà da tutte quelle regole e imposizioni che costituiscono la nostra società , e un volta che l'uomo da sfogo alle sue libertà e desideri ecco il suo primo obiettivo: le donne , possibilmente belle, procaci e poco vestite indice di disponibilità al divertimento sessuale.
The first desire of a man who wants to set free from rules and social structures is... women, for my opinion. Possibly undressed and provocative, so they seem to be easy for having sex. Bikes are the first step to be free and achieve this target.

RC6; Your choice: a day in the paddocks at Mugello in motogp or superbike, a street unlegal race or a roaring day in the choppers - streetfighters world, a relaxing ride in the countryside, or a shag with your hypersport ?
OR; Raid in moto con gli amici per le strade di montagna , sosta per aperitivo e sigaretta e quindi dalle parole ai fatti... ecco che scatta la sfida all'ultimo sangue e ne viene fuori una gara clandestina alla luce del giorno, a seguire un bella grigliata e commento delle gare rigorosamente Superbike in TV ( perchè alla tv la si gusta meglio , andare dal vivo e solo una volta nella vita giusto per respirare l'aria dei paddock) ) e durante l'inverno aspettando la bella stagione si va in giro per fiere o saloni per vedere delle belle special magari che diamo l'ispirazione per qualche modifica.
A mountain raid with friends, a break for appetizer and cigarette, so following words...action! a not legal streetrace under the holy sun, to the death, a grill and a Superbike round on television,
( coz on Tv is better than live ---once in the life I guess is enough in the paddocks---), and in the wintertime it's cool go for bike stands or fair to look at some very beautiful special to inspire for a good tuning.

RC6; What do you appreciate and not in the ordinary bikers actually?
OR; I motocilcisti di oggi ( i giovani ) sono oramai diventanti possessori di moto , non hanno la passione per il mezzo meccanico , non stanno li ad ascoltare il suono del motore che gli parla , comprano l'ultimo modello irretiti dalle schede tecniche che ostentano cv a manetta ( impossibili da gestire su strada) ma non do la colpa a loro , non hanno la cultura del motociclista , vengono dalle Microcar e siccome imitano gli esempi e gli stili di vita proposti dalla tv badano alla belle vita e alle apparenze , non c'è più nessuno che si chiude in garage a sporcarsi le mani di grasso solo per il piacere di farlo o per tirare fuori un paio di cv in più .
This younger generation is just a owner generation and they ( the bikers) have not passion for their cycle, don't hear the sound, appreciate only the ultimate sample, the most powerful; don't have a biker culture coz they come from the Microcars, and love a gleaming TV lifestyle. It's difficult to find someone with their hands dirty of grease happy to do it or to obtain more from the engine...

RC6; Where is the limit between the pure and sterile funriding and a social and cultural way to go on 2 wheels?
OR; Riprendendo la risposta di prima e difficile far diventate la moto uno stile di vita , troppi impegni tra famiglia e lavoro e il margine da dedicare a lei si riduce , sono scelte di vita è difficile andare controcorrente quando tutti marciano verso un obiettivo comune dominato dal consumismo e dal superfluo.
Però ci sono qui pochi fortunati che decidono di far ruotate la loro vita attorno alle due ruote , e con il loro stile di vita fanno cultura alternativa .
It's hard to get your own bike into your life style for thousands reasons, family, your job, pure consumerism, exc...exc... But for the chosen few, there 's something special when they decide to create a style with their bikes, and are alternative, on the other side.

RC6; If you were in the '68, should you switch on your bike and go, or stay stuck?
OR; 20 anni fà non ci avrei pensato un attimo; adesso ho delle responsabilità che mi impongono una visione della vita un pelo meno solitaria e autonoma.
Absolutely yes of course 20 years ago when I was alone, now my responsabilities keep me on the ground.

RC6; Your ultimate thoughts in the helmets before to go? what are you looking for that moment till the turning away home?
OR; Di rilassarmi e divertirmi e di essere fortunato di non trovare lungo la mia strada il morto di sonno che esclama con tutta la tranquillità di questo mondo " Scusa non ti avevo visto" dopo averti tagliato la strada o svoltato senza freccia .
Cmq ogni volta che metto il casco il mondo inizia a colorarsi e a prendere vita , tutto si muove con un velocità sempre maggiore e gli oggetti inanimati che fino a pochi attimi prima erano immobili iniziano a venirmi incontro ,e tanto più sono vicini e numerosi tanto più la sensazione di velocità relativa aumenta facendo crescere il divertimento.
To relax, have fun and not to find a zombie apologizing for his distraction over my stiff body. By the other hand in the helmet my world takes colours and heat, and more is my speed more is the fun...

17 apr 2010

TOURIST TROPHY ALL'ITALIANA PART II

photo by A. o. C.



rear view big curve of the Death


front view big curve of the Death

E' una curva enorme che non finisce mai, con un piccolo tratto di pochi metri di rettilineo prima di rituffarsi in una lunga apnea... ( scendendo in direzione mare), con lo sguardo che fugge sullo strapiombo e sul mare che ipnotizza lo sguardo in un frangente in cui ogni pensiero deve essere escluso mentre fai questa curva. Affrontarla nel senso opposto in salita offre un po' piu' di conforto, ma x me il suo senso è nel verso in foto: in discesa.
Questa è solo una delle incredibili curve che questo tratto di strada offre, in un susseguirsi senza fiato di emozioni uniche. In California esiste un tratto di strada, the Angeles Crest, che è davvero una meraviglia, ma credo che pur essendo decisamente piu' lunga, sicuramente piu' famosa, non offra le stesse difficolta' tecniche che questo circuito possiede. In Europa esistono numerose strade mozzafiato, chi è andato in Spagna puo' confermarlo, in Galles , o in Italia ... Comunque per farlo forte è necessario memorizzarlo bene, perche' se hai paura il risultato è completamente asfittico e sterile, e anche frustrante. Ci vuole la giusta dose di determinazione perche' sbagliare qualcosa puo' diventare molto spiacevole, e farlo male o senza verve fa sentire molto pivelli.
Dopo aver visto qualcosa in giro, anche se non sono un grande esperto assoluto, io dico che questa strada è assolutamente piu' difficile e impegnativa del circuito dell'isola di Man, piu' suggestiva, non concede soste nella concentrazione, e offre ad ogni curva una meraviglia e un senso di stupore nella conformazione delle stesse (un esempio che cito, una discesa- salita che alla fine, all'apice entra immediata cieca in una curva a destra e immediatamente in discesa a sinistra, roba da far impallidire Joe Dunlop. Senti le sospensioni anteriori schiacciarsi mentre stacchi alla fine della salita, poi devi subito lavorare improvvisamente per piegarti a destra, poi scarichi il gas mentre scendi a sinistra , e senti la moto che carica il mono e anche davanti mentre scendi fortissimo in picchiata, e in queste condizioni devi nuovamente staccare e scalare dalla terza in seconda per entrare di nuovo a destra, la moto scoda un po', in un assetto assolutamente incomprensibile, una strada da campionato ( siamo alla altezza della contrada Monte Scopa).
In queste poche volte che l'ho fatta, ho visto un po' di gente andare fortino. Ma nessuno farla x Davvero. In ogni caso pennellare i suoi asfalti, svolazzare allargando e stringendo, se sei in uno stato di grazia e ti lasci portare forte, è un piacere che non pensavo potesse esistere.
Aggiornamento al 18.Aprile.2010
Dopo aver intercettato per due volte gruppi tribali locali con moto ipersport, averci parlato, e partecipato alle loro abitudini per due volte, appunto, a questo punto mi sorge questo quesito: quale è il limite tra il divertimento, il pericolo, l'incoscienza, e il mettere a repentaglio la sicurezza altrui ( auto e biciclette). Una domanda che ho posto a me stesso dopo aver toccato con mano un certo tipo di subcultura a 2 ruote. Quando il divertimento assoluto diventa roulette russa, allora RC6 non ci sta piu' dentro.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A never ending enormous curve, falling down with no breathe to the sea at the visible horizon, escape experience with your sight just when you need no thing in your mind.
This is just one of the incredible hairpins we have been given in this amazing piece of land.
I can't deny the existence of beautiful roads ( the Angeles Crest in California, the Wales lake districts, the Spain), but i can say this is a one you can fail, between the tendency to be scared and to frustrate yourself such as a grenhorn. Anyway, the magnificence of a great driving experience is so guaranteed here. Braking hard in total blindness, right or left curves rolling down, the fair ground of emotions. A circuit where you really need a big knowhow on 2 wheels, and that's it. I have seen a lot of people doing it fast, but no one for Real.
April.18th updating
Head off 2 times tribes of Hypersporty people: shared their abitudes and attitudes on this road;
now my big question is: what's the dark line between the joyride, and the unconsciousness driving; between the hazard and the safety of people surrounding us. I've touched with my hands this matter, and I wonder... No ifs or buts... Roads and our bikes and people are not russian roulettes, and RC6 goes out from this kind of subculture. I love drive fast, but conclusively, once and for ever, a road will never be a circuit for blue jeans jam session on hypersport bikes. Our head is our limit.

14 apr 2010

I MORALIZZATORI -THE PREACHIES ( PART I)

They want to moralize us, everyday, in every way they can.
VOTE, BUY, PRAY, FORGIVE, FOLLOW, THINK WHAT WE THINK, BE WHAT WE ARE, LOOK AT THIS, YOUR LIFE COULD BE BETTER WITH US, BE OUR FRIEND, BE A BRIDE, BE A SAINT NOT A WHORE, HIDE THE TRUTH, DON'T EXPOSE YOURSELF, IT'S DANGEROUS, THEY HAVE THE ATOMIC BOMB, WE'LL PROTECT YOU, HAVE A NICE XMAS, LET ME BE YOUR GUIDE, I DID IT IN THE NAME OF THE LORD, EVERYTHING 'S GONNA BE ALRIGHT, SAY THAT!, MY LIFESTYLE YOU BE SMOKING, I HAVE THE SOLUTION, LEARN WITH US, CONFESS TO ME, RACISM DOESN'T EXIST.............

....BUT WE WILL MORALIZE YOU!



by P. McClean

13 apr 2010

KAWASAKI 25 YEARS


48 ISDT riders; John Bishop, Eric Jensen, Mike Patrick, ( plus Lars Larson, Barry Higgins)
by Jerry Marcell

TOURIST TROPHY ALL'ITALIANA ( part I)

39 kilometers...Do you know what's the meaning of...Road racing...?
( from A to B via C; breathless...)
One man, one sun, one Fireblade...




photo by A. o. C.

scale 1:200.000

12 apr 2010

RC6 interviews Southsiders mc (motorcycles culture and other matters of life)


http://southsiders-mc.blogspot.com/


I had the necessity lately, to know more about the way to be of other bikers ( and bikes bloggers),because a certain sadomasochism to hear shit that follows me everyday on cycles arguments... So, I have launched these 10 question to some friends of network to pick up more of informations about us, and our attitudes...This is the time of Vincent of "Southsiders mc" from France, a real Norton's lover. He was one of the first contributors to this site more than a year ago with his beautiful images of France landscapes with his Norton. Like the others I called in this space, I think that my effort to go apart from the ordinary road of everyday bikers is well gone to the target, for my own personal point of view. A.o. C.

RC6
: what do you mean with the word: motorbike? can you give me your definition as longer as possible?
SSmc: For me, a motorbike is more American than English as a word, that means more fun, because they are unrestrained motorcycles that can make noise, and whose legality is approximate. In Europe, we are so constrained, that motorcycles become uninteresting. There is a contradiction today, between our passion and obligations for normalization and ecology. Real mechanics are not necessarily quiet and clean...

RC6: Can you tell me the reason why you decided to open a blog on the net , concerning bikes?
SSmc: We decided to do a blog with my friend Frank, two years ago. At first it was to communicate our passion between us, because we do not live in the same city, in the last months we structured more than before our team, we are now five. Our approach is more journalistic. We look for original subjects and we use mostly our own images. Pleasure without constraints before all the things, and quality.

RC6: What are you looking for on your bike riding? a curve, the good company, the nature to see exc...exc...

SSmc: Bike riding for me is a combination of things, I don't use motorcycle in town today, because I decided to commute by bicycle. So I use the motorcycle solely for pleasure, and as I like shared pleasures, I ride with my buddies. We seek the most beautiful roads, the pleasure of finding a good restaurant, the motorcycle is not our topic.

RC6: Do you love aggregation on 2 wheels? the showrooms? yes or not, why?
SSmc: I do not really participate in the motorbike's events, I'm not on the circuits, possibly a few exhibitions.

RC6: Do you have a explanation for the eternal relationship between bikes and girls? why the biker is always painted as a machoman and the girls are often undressed?

SSmc: Well, I think it's a bestial instinct. The motorcycle world is not in the lace. Every month we look for the Southsiders babe of the month it's a difficult exercise. We hate the vulgarity, so we are looking for a certain subtlety.

RC6: Your choice: a day in the paddocks at Mugello in motogp or superbike, a street unlegal race or a roaring day in the choppers - streetfighters world, a relaxing ride in the countryside, or a shag with your yhpersport ?
SSmc: My ultimate dream: the circum navigation. The travel adventure,is what I hope to achieve someday.

RC6: What do you appreciate and not in the ordinary bikers actually?
SSmc: As you have perhaps guessed, I'm definitely not in the modern world of plastic motorcycles, mostly because I hate his aesthetic. I love real iron...

RC6: Where is the limit between the pure and sterile funriding and a social and cultural way to go on 2 wheels?
SSmc: Our approach into the motorcycle is primarily cultural, so we reject any form of stupidity associated with the use of the bike. (stunt, hyper-speed on roads etc...)

RC6: If you were in the '68, should you switch on your bike and go, or stay stuck?

SSmc: (not sure of your question) But if I was in 68 my bike would be called "Captain America"...

RC6: Your ultimate thoughts in the helmets before to go? what are you looking for that moment till the turning away home?
SSmc: It depends on the nature of the ride for a day trip, the focus is on instant pleasure, and have maximum fun, however on a big trip, I think a lot about the mechanics and saving the bike to arrive, so before leaving, I check that everything is ok, traveling with old bikes is a pleasure that may be a little scary, it's very sensitive to the slightest suspicious sounds ... So Anthony, We keep in touch Vincent

06 apr 2010

DUCATI 687R...??

Ain't no matter about what...?! but the real question is...WHY?!
Let's go to discover it...


photo by desmoworks

03 apr 2010

E' UN CAPPELLO DI GHIACCIO QUESTO SOLE....



photo by Elio de Angelis fanclub

ULTRA PART II

George Lucas director, Robert Duvall, Lola Mk car, music by " the Passengers" . Location scene : San Francisco. THX1138, the movie, 1971.

All of this Order will be Yours, soon...!

ULTRA

ALL THAT IS GOING OVER, IS ...ULTRA...




03.31.2010 test HB4 at Mugello

photos by Bimota Factory funclub

02 apr 2010

Reparto Corse numero 6 PERFUME

La nuova fragranza perfume RepartoCorse n. 6 pour l'Homme ti donera' una sensualità magnetica per il tuo essere... “nomade urbano, un uomo sicuro di sé” .
E' un ... “profumo assolutamente transgenerazionale” che punta sul mix di muschi, agrumi, ambra, sandalo e legni preziosi per affrontare la tua sfida adrenalinica verso il successo. Perche' tu sei pronto ad affrontare la sfida di ogni giorno...
Tu sei TU!!
RC6 perfume pour Homme...

be a winner...